9SOS Cum funcționează?

Program Luni – Vineri ora 9.00 – 19.00

Etapele procesului sunt: Apelare – Înscriere – Triaj Covid-19 – Directionare- Monitorizare

1. Suni la numărul de telefon 021 9789.
Apelul este direcționat către un operator 9SOS care iți inregistrează:

o datele de contact (nume, telefon, adresa, email, CNP, nume medic de familie)

2. Operatorul va trece împreună cu tine printr-un chestionar specific COVID-19, pentru a identifica grupa de risc în care te încadrezi si pentru a colecta date care pot ajuta la o analiză epidemiologica:

o ce simptome ai în acel moment
o dacă ai alte boli și condiții medicale care pot fi agravate de Covid-19.
o dacă ai fost testat și rezultatul testului
o daca a avut contact direct cu un caz confirmat sau probabil
o dacă ai venit dintr-o altă țară în ultimele 14 zile

3. In urma completarii acestui chestionar de triere se genereaza o fisa situationala si in functie de nivelul de risc la care ai fost încadrat, vei fi direcționat către un medic de specialitate, medic de familie, ISU, DSP.

4. Ultima etapa a serviciului este monitorizarea, dacă te încadrezi într-o situatie de risc mediu sau ridicat, vei rămâne intr-un sistem de supraveghere până la dispariția completă a riscului – de obicei 14 zile – și vei fi contactat periodic pentru a verifica starea de sănătate.

Dacă te confrunți cu probleme din cauza stării de izolare, carantinare și ai nevoie de ajutor, noi putem transfera fișa ta unor ONGuri locale care să te preia și să te ajute.